Derde weekend

17 maart 2002 - Deventer, Nederland

De tussenliggende weken waren vol, gevoel dat ik druk ben met van alles. Vrijdag 15 maart vertrek ik weer naar het zuiden. De trein had vertraging waardoor ik de aansluiting in Nijmegen miste. Theo gebeld welke aangaf óók een trein later te nemen, kwam hem beter uit en voor mij wel zo gezellig. Rond half 10 zijn we in Cadier en Keer waar de groep op ons zit te wachten.  Dus het eerste uur spijbelen ging niet door. Ik moest bij Chris Douma voorlezen, het zweet brak me uit. Mijn Engels lezen is erg slecht hierdoor voel ik me ontzettend onzeker.  Hopelijk gaat dit gevoel over, omdat het binnen deze groep vertrouwd moet voelen. Na de Engelse les is er een discussie over politiek, ook hierbij vind ik geen aansluiting, wat doe ik hier? Besluit dan ook vroeg naar bed te gaan. Zaterdag 16 maart, de lessen bijbelse gerechtigheid en exegese zijn wederom interessant, verhelderend en boeiend.  Ontzettend leuke lessen. De les geloof en leven gaat over dilemma's.  Dit ging erg diep, dus interessant. Ik moet opletten dat ik niet ga oordelen of te vlug conclusies trekken, alert zijn op mijn houding. In de avond krijgen we nog les in tropische gezondheidszorg, over malaria en hepatitis. Ook super interessant.

Door deze weekenden en de gesprekken die ik heb, bemerk ik dat ik me erg op mijn gemak voel. De spanningen die ik vorige week in mijn lichaam had is wel weg, er is ruimte voor plezier en innerlijke rust. Zondag 17 maart, de mis is weer erg pakkend en we hebben nadien een groepsgesprek met Yvonne. Dit gaat over allerlei algemene zaken die je bezig houden in en rondom de SMA. Dit zijn momenten dat ik me goed voel en mezelf goed kan verwoorden. Yvonne gaf aan: Je bent lief, je houdt rekening met anderen/iedereen en je bent hier goed in hè! Dit deed mij extra goed.