Dag 19 van mijn exposure visit

6 april 2002 - Babaso, Ghana

Zaterdag 6 april Mijn domein moet ik nu delen met Liesbeth, PP en Paul O'Keeve dus vroeg op staan. Het programma start direct na het ontbijt met een rondje, hoe gaat het met je? Wim en Wilma hebben veel problemen met samenwerking, de samenwerking tussen hen en de Ghanese priester loopt absoluut niet goed. Dit geeft enorm veel spanning, frustratie en gevoel van ongenoegen en machteloosheid. Deze spanningen zijn ook merkbaar bij Frank en Kwaame, het team waarmee ze samenwerken. Bij Peter-Paul gast alles eigenlijk altijd wel goed. Colinda alles okay, de ervaring van de exposure: indrukwekkend, geweldig en belangrijk om een keuze te maken. An geeft aan de cultuur een negatieve klank.  Overlijden van haar vriendin en haar vader die 9 dagen later stierf wat veel problemen gaf bij de familie. Een meisje dat zwanger was van een jongen, het kindje wil laten dopen maar de familie gooit roet in het eten. Cultuur verschillen, die na 10 jaar in Ghana gewoond en gewerkt te hebben, nog niet te begrijpen zijn door deze Nederlandse / Amerikaanse groep mensen.