Eerste Paasdag

31 maart 2002 - Winneba, Ghana

Eerste Paasdag 31 maart 2002 vanmorgen ben ik als eerste in de Refter. Alweer alleen, omdat we pas na de mis gaan ontbijten. De mis wordt door pater Pieter geleid in een kleine ronde kapel. Dit voelt als de kleine ronde kapel in Cadier en Keer, heel knus met ons vijven bidden zingen en elkaar een fijne Pasen wensen. Bij het ontbijt "tikken we eitje" en maken An en ik het gezellig met paas spulletjes.  Voor de rest doe ik niet veel tot dat Liesbeth en Chris komen, we gaan dan samen uit eten bij Hut de Eric in Winneba. In de kerk zijn de hele dag al missen bezig, veel kinderen worden vandaag gedoopt. De meisjes zijn net kleine Bruidje, lopen in mooie witte jurkjes met sluiers om. Iedereen is op z'n paasbest gekleed, mooie kleren aan en de haren mooi gekapt. Veel drukte, veel muziek het swingt in Afrika.

Als je op vrijdag geboren bent dan krijg je als meisje de naam Evia - Eufia - Effia  - Afua en dit is dus mijn Ghanese naam.

Vandaag slaap ik veel, Chris zorgt voor me, zet thee en geeft me water en brood. Voel me echt ziek, hoofdpijn, misselijk en erg moe. Slaap tot de volgende ochtend half acht.