Vierde dag

23 maart 2002 - Winneba, Ghana

Zaterdag 23 maart ik heb heerlijk geslapen, als ik me klaarmaak voor het ontbijt blijkt iedereen al weer weg te zijn, ik kom hier snel te laat voor activiteiten merk ik. Vandaag gaan we naar het strand Till's Beach een resort doe gerund wordt door een Duitser die getrouwd is met een Ghanees, een luxe duur ding waar je heerlijk kunt ontspannen en eten (garnalen in knoflooksaus). Op een gegeven moment komt er een groep jongeren aan met luidde muziek (rap en funk), welke de rust verstoren en wij dus besluiten om te vertrekken. Er staat een oudere man op de weg, als hij een auto hoort pakt hij zijn schep, en schept wat zand in de gaten die in de weg zitten en hoopt op deze manier geld te ontvangen. Het is net theater echt geweldig de man krijgt geld van An 2000 cerise wat veel blijkt waardoor de man verbaasd achter blijft. Bedelaars en mensen die op straat leven zie je hier erg veel. Terug in Winneba is het eten al klaar, check mijn mail (mail van Hans-Peter), probeer papa en Monique te bellen beide voicemail, balen. Ga nog even naar boven voor een afzakkertje en als ik een kakkerlak zie binnen komen vertrek ik. Van Yvon Obdam krijg ik de fotocamera mee (super lief).